NL FR

Vragen

Een antwoord op de meest gestelde vragen van onze klanten vind je hier !

Covid-19

Tijdens het boeken

Voor je vertrek

Ik moet mijn vakantie annuleren

Andere vragen



Covid-19

Tijdens het boeken

  • Zijn er bijkomende boekingskosten?

    Neen, wij rekenen geen dossierskosten aan.
  • Hoe kan ik een reservatie met kinderen maken?

    Het is niet mogelijk om online en reis met kinderen te boeken. Onze medewerkers zullen je graag verderhelpen. Vraag  hier een prijsofferte aan.
  • Het hotel van mijn keuze biedt een gratis nacht voordeel. Hoe kan ik dit voordeel genieten?

    Kijk eerst goed of je voldoet aan de voorwaarden om van de gratis nacht te genieten. Zo ja, dan zal het systeem automatisch de nacht gratis toekennen. Je vertrek -en retourdata moeten dus correct op de voucher staan zodat àlle nachten die je wenst te verblijven in het hotel wel degelijk ook op voorhand geboekt zijn.


     

  • Kan mijn huisdier mee op vakantie?

    Dit kun je terugvinden bij de hotelinformatie in de rubriek “Specificaties”.
    vb. “huisdieren: € 12.-/nacht.” Dit bedrag is steeds ter plaatse te betalen. Vergeet ons niet op de hoogte te brengen dat je je huisdier meebrengt zodat wij dit aan het hotel kunnen doorgeven (dit kan je op het einde van je boeking bij 'Wensen' aanduiden). Voor boekingen met vlucht of trein is dit uiteraard van groot belang.

    Indien er niks vermeld wordt in de hotelbeschrijving, betekent dit dat huisdieren niet toegelaten zijn.

  • Waar kan ik de promotiecode/boekingscode ingeven?

    Om online te boeken volstaat het om naar de url (http://www.holidayline.be/naampartner) uit de advertentie te surfen en daar de gewenste aanbieding te selecteren. Je krijgt automatisch het prijsvoordeel uit de advertentie.

    Indien je de aanbieding niet terugvindt kun je de promotiecode ingeven in het zoekveld rechtsbovenaan onze website.
  • Hoe kan ik betalen?

    Online boeking:

    1 Kredietkaart : Visa, MasterCard, American Express of Diners Club.
    2 Bancontact: samen met de Belgische banken ontwikkelde Banksys een online betaalsysteem dat gebruikt kan worden om online te betalen. Meer info.
    3 PC-Banking : ING, Belfius, KBC.

    Na betaling ontvang je onmiddellijk de bevestiging en je reisdocumenten.

    Boekingen via telefoon of e-mail:

    1 Per kredietkaart met één van onze medewerkers. Nadien ontvang je onmiddellijk de reisdocumenten.
    2 Je ontvangt een factuur en betaalt per overschrijving. Na betaling ontvang je je reisdocumenten.

    Heb je ook transport bijgeboekt? Hiervoor vragen we onmiddellijke betaling per kredietkaart aangezien wij de plaatsen op de vluchten, Thalys en Eurostar slechts enige tijd in optie kunnen houden (naargelang de maatschappij tussen de 24 uur en 7 dagen – onze medewerkers informeren je hier graag over bij boeking).

  • Ik ben in het bezit van een Holidayline waardebon/cadeaubon, hoe kan ik die opnemen?

    Maak eerst je keuze uit ons aanbod en neem dan contact op via mail: quality@holidayline.be of telefoon: 050/330.990. Je kunt ook de code van je waardebon ingeven tijdens de online boeking (helemaal op het einde).
  • Wat betekent "verzakingsrecht"?

    Art.47 van de Wet op de Marktpraktijken voorziet in een termijn van 14 kalenderdagen waarbinnen de consument de overeenkomst kan verzaken. De aard van onze dienstverlening maakt het ons echter onmogelijk je boeking te bevestigen zonder jouw definitief en ondubbelzinnig akkoord. Om een vlotte afwerking van het dossier te garanderen, vragen wij dus uitdrukkelijk afstand te doen van je verzakingsrecht wanneer je een boeking maakt.
  • Kan ik een huurwagen toevoegen aan mijn reservering?

    Ja dit is mogelijk. Hiervoor kan je best contact opnemen via e-mail door middel van dit formulier en kies je "Ik heb een vraag over mijn reservatie". Ofwel telefonisch op het nummer 050/330.990. Callcenter open van maandag tot vrijdag van 9 tot 18 uur en op zaterdag van 10 tot 16 uur.

Voor je vertrek

  • Ik heb mijn bestelbon ontvangen en bij 'bijzondere wensen' staat niets vermeld?

    Op het ogenblik van boeking heb je een opmerking vermeld voor het hotel (parkeerplaats, rustige kamer, groot bed, …). Wanneer het om een voorkeur gaat, waarvoor je geen supplement betaalt, kunnen wij dit niet garanderen en wordt dit als een opmerking naar het hotel toegestuurd. In de mate van het mogelijke houdt het hotel uiteraard rekening met je wensen. Het staat echter niet op de bestelbon genoteerd aangezien wij dit niet kunnen garanderen.
  • Ik heb mijn reisdocumenten via e-mail ontvangen maar kan de bijlage niet openen?

    De reisdocumenten worden verstuurd in een PDF-bestand. Om dit te kunnen openen heb je Acrobat Reader nodig. Je kan het hier downloaden: http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html .
  • Ik heb mijn reisdocumenten goed ontvangen maar ik denk dat mijn treintickets er niet bij zijn. Kan dit?

    Wij sturen je elektronische treintickets steeds per e-mail (in pdf vorm). Je dient deze thuis af te printen want dit is het document dat je dient voor te leggen tijdens je reis.

    Als je nog vragen hebt, neem dan contact op met onze medewerkers.
  • Ik vind mijn vliegtuigtickets niet terug bij mijn reisdocumenten, wat nu?

    Tegenwoordig zijn er enkel nog “electronic tickets”. Deze tickets zien eruit als een gewoon A4 papier. Meestal staat er “itinerary” of “travel information” op vermeld. Wij versturen dit per mail. Dit document is je vliegtuigticket en is voldoende om in te checken. Hier vind je een voorbeeld van zo’n elektronisch ticket.

    Indien je dit document niet terugvindt, neem dan snel contact met ons op.
  • Hoeveel bagage mag ik meenemen op het vliegtuig?

    De toegelaten ruimbagage is voor de meeste maatschappijen binnen Europa gelimiteerd tot 1 koffer per persoon, met een maximum gewicht van 20 kg. (niet cumuleerbaar: het is dus niet toegelaten om, als je met twee personen reist, één stuk bagage mee te nemen van meer dan 20 kg.) Meer informatie vind je doorgaans op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij of op de site van Brussels Airport.
  • Ik heb een elektronisch vliegtuigticket. Hoe gebruik ik dit?

    Bij aankomst in de vertrekhal te Brussels National Airport (Zaventem) kijk je op het grote paneel wanneer je vlucht (vluchtnummer goed checken!) vertrekt en aan welke balie je je dient aan te melden.

    Ga aansluitend met je bagage naar de desbetreffende balie en geef het elektronisch ticket samen met je identiteitskaart af aan de medewerker van de luchtvaartmaatschappij.

    In ruil krijg je de boarding pass waarmee je naar de gate kan gaan. Je krijgt eveneens het elektronisch ticket (het A4 papier dat je van ons ontvangen hebt) terug. Dit dien je immers voor de terugreis opnieuw te gebruiken!
  • Moet ik mijn vlucht herbevestigen?

    Aangezien wij enkel werken met lijnvluchten hoef je je vlucht niet te bevestigen.
  • Is de transfer van de luchthaven naar het hotel inbegrepen?

    In onze promoties, hotels en arrangementen is het vervoer van de luchthaven naar het hotel (en terug) niet inbegrepen. Je krijgt van ons bij je vouchers wel een praktische omschrijving hoe je dit traject het best onderneemt met het openbaar vervoer. Indien je dit wenst kan je opteren voor een privé transfer, dit kan je op het ogenblik van boeking aan onze medewerkers aanvragen.
  • Vanaf hoe laat mogen wij in onze kamer op de dag van aankomst?

    Meestal vanaf 15 uur. In sommige hotels is er een bagageruimte waar je je koffer al vroeger in kwijt kunt. Op de dag dat je uitcheckt moet je de kamer tussen 10 en 12 uur te verlaten (naargelang het hotel).

Ik moet mijn vakantie annuleren

  • Ik wil annuleren maar heb geen annulatieverzekering?

    Om de exacte kosten te berekenen kan je onze reisvoorwaarden raadplegen. Voor effectieve annulatie vragen wij om contact op te nemen met onze medewerkers.
  • Ik wil annuleren en heb een annulatieverzekering?

    Bekijk hier de voorwaarden om in aanmerking te komen tot terugbetaling door de verzekering. Breng ons op de hoogte dat je wenst te annuleren. Eveneens vragen wij om ons zo snel mogelijk het bewijsmateriaal (medisch attest, overlijdensbericht, …) toe te sturen met een kleine begeleidende brief en vermelding van je dossiernummer (PO). Aansluitend wordt je schadedossier geopend bij Protections Reisverzekeringen. Zij zullen je nog een vragenlijst toesturen en beheren je dossier met de grootste zorg. Van zodra wij nieuws hebben van de verzekeringsmaatschappij informeren wij je hierover.

Andere vragen

  • Wat als mijn vakantie niet aan mijn verwachtingen voldoet of als ik een probleem heb ter plaatse?

    Wij raden je aan om eerst je problemen ter plaatse te proberen oplossen; ga hiervoor naar de receptie van het hotel. Indien het hotelpersoneel je niet heeft kunnen helpen, neem dan telefonisch contact op met Holidayline: (0032) (0)50.330.990 (bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9 tot 18 uur en op zaterdag van 10 tot 16 uur). Buiten de kantooruren - enkel voor noodgevallen - kun je ons bereiken op 0479 93 38 85.

    Opmerkingen achteraf kan je doorsturen naar quality@holidayline.be.
  • Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?

    Dan kan je contact opnemen via e-mail door middel van dit formulier. Ofwel telefonisch op het nummer 050/330.990. Callcenter open van maandag tot vrijdag van 9 tot 18 uur en op zaterdag van 10 tot 16 uur.


© Copyright Holidayline, 2000-, All rights reserved. Cloud hosting by Domeinnamen, Website en E-mail dedicated server hosting door COMBELL
Doorsturen naar een vriend

* verplicht veld

Vul de velden hieronder in om deze pagina door te mailen naar een vriend, familielid of collega!

Versturen

Feedback

* verplicht veld

Heb je een opmerking over onze site?

Versturen

Indien je vragen hebt raden wij je aan om eerst onze lijst met Vragen? te raadplegen. Heb je het antwoord daar niet teruggevonden, contacteer ons dan:

Openingsuren callcenter :

maandag 9u - 18u
dinsdag 9u - 18u
woensdag 9u - 18u
donderdag 9u - 18u
vrijdag 9u - 18u
zaterdag 10u - 16u

Holidayline NV
Sint-Jakobsstraat 50-52
8000 Brugge
België



Boek je hotel, transport en extra's in één dossier!



Even geduld aub!